Free hum and free hug.

Mi se întâmplă să mă trezesc cu un cântec în cap și să mă îmbrățișeze atât de mult, încât mă apuc a-l zumzăi. Și fac asta toată ziua. Poate și două- trei zile la rând.

De obicei, sunt cântece care îmi plac, care-mi spun ceva. Cântece primite cadou de la oameni minunați. Eu tot  mai primesc cadouri dintr-astea, că mă știu oamenii de bună ascultătoare. Sau sunt cântece peste care dau, la întâmplare, pe nesfârșitul youtube. Sau pe care le aud prin mașină, la radio ori prin magazine sau autobuze. Sau sunt cântece pe care le-am auzit de mult, de când eram mică, de când eram la facultate, de când cine știe de când.

Și  rețin un vers, maxim două și le fredonez.  O fac din inimă, din scoarța cerebrală. O fac de drag, de dor. Uneori, din neliniște. Altă dată, de bucurie. Câteodată, e doar în cap. Câteodată, nu e. E cu voce tare. Și mă gândesc la cineva sau nu. Murmur în casă, la lucru, pe stradă. Când, cum. Nimeni nu-i perfect.

Omul bun, care mă ajută cu blogul și căruia îi mulțumesc, auzindu-mă azi bătând din gură, zicea că ar fi genial să te trezești în cap cu un cântec, pe care nu l-ai mai auzit niciodată. Cică nu e imposibil. Eu mai am mult până acolo, dar, dacă mi se va întâmpla, o să știți.

Azi de dimineață, culmea culmilor, m-am trezit cu un cîntec care vorbește cam despre asta.  Încă îl fredonez. E cântecul norvegiencei Ane Brun, pe care vi-l dau și vouă întru fredonare. On and on and on.

Cu rugămintea, să faceți și voi un gest de noblețe sufletească, amintindu-vă de ultimul vostru refren care v-a strâns tare în brațele lui și să mi-l dați și mie. Că tare m-ar bucura să aflu.

Vă fredonez, băi. Cu drag.

Leave a Reply

